Tuesday, January 27, 2009

to my grown up son

Ask the parents of grown up children
And they will tell you
It is better to be able to say "I am glad I did"
Than to have to say "I wish I had"

My hands were busy through the day
I did not have much time to play
The little games you ask me to
I did not have much time for you

I'd wash your clothes; I'd sew and cook
But when you'd bring your picture book
And ask me please to share your fun
I'd say "a little later son"

I'd tuck you in all safe at night
Hear your prayers and turn out the light
Then tiptoe softly to the door
I wish I had stayed a minute more

For life is short and years rush past
A little boy grows up so fast
No longer is he at your side
His precious secrets to confide

The picturebooks are put away
There are no children games to play
No goodnight kiss, no prayers to hear
That all belongs to yesteryear

My hands once busy now lie still
The days are long and hard to fill
I wish I might go back and do
The little things you asked me to

Alice E. Chase

şiire doğan cüceloğlu'nun kitabında rastladım, buraya orijinalini koymak istedim. cem, onur'la bana benimle oynar mısın diye sorduğunda, bize o an ilgilendiğimiz her neyse bırakmayı ya da elimizi çabuk tutmayı hatırlatsın diye.

5 comments:

serpil said...

Yasemin ne kadar güzel bir şiir. İki oğlum var, biri 22 biri 20 yaşında, çok hoşuma gitti, teşekkürler :)
Doğan Cüceloğlu'nu severim ama bu kitabını okumamıştım, alıcam hemen.
Sevgiler.

Fortunata said...

Çok beğendim, izninle hemen çalıp bloga koyuyorum:))

yasemin said...

serpil merhaba, sizinkiler yetişkin olmuşlar bile :)

fortunata, senin olsun :p

Sinc said...

Ben işi bırakınca, o istekleri olabildiğince karşılamaya başladığım için, şimdi kendimi daha mutlu hissediyorum...
Bu arada dün İstanbul Modern ve Beyoğlu'na gittik. Yalın'ın kaç yaşında olduğunu çıkaramadım, çünkü resmen yetişkin biri ile dolaşmak kadar paylaşımı bol, yorumu bol, gözlemi bol enfes bir gezi idi. İşte bu tip anlar için bir blog hazırlamaya başlamalıyımmmm...

yasemin said...

a gittiniz mi, biz haftasonuysa tünel'den galatasaray'a, hafta içiyse taksim'e kadar yürüyoruz. yolda sana bahsettiğim duraklara uğraya uğraya. görüşürüz.